REKLAMACJE UMOWY Z BIUREM PODRÓŻY


Kupiłeś wycieczkę w biurze podróży, podpisałeś stosowną umowę turystyczną, lecz z jakichś powodów musisz reklamować usługę? Warto, abyś zajrzał do naszego wirtualnego poradnika oraz przekonał się, w jakich sytuacjach masz okazję zwrócić się o reklamację. Zacznijmy od kilku kwestii ogólnych. A mianowicie, kiedy jesteś na urlopie, a to, co otrzymałeś odbiega w znaczącym stopniu od standardów, jakości i warunków, jakie miały być Ci zagwarantowane w umowie, koniecznie staraj się dochodzić swoich praw, a tym samym wypisz reklamację. Możesz reklamować imprezę w momencie pobytu – na przykład do organizatora wycieczki jako wypełniany przez Ciebie formularz i kierowany do firmy za pośrednictwem której wycieczkę kupiłeś, albo wprost do pilota touru, w jakim przyszło Ci niefortunnie uczestniczyć. Można także zgłaszać wszelkie swoje zastrzeżenia do opiekuna Kątowniki z tektury litej reprezentującego organizatora. Jeżeli chodzi o sam fakt formalności dotyczących reklamacji, to by zyskać stosowne odszkodowanie za poniesione straty, zawsze trzeba reklamacji dopełnić pisemnie – sformułować właściwy wniosek, w jakim wypunktujesz należycie swoje zarzuty i roszczenia, z jakimi występujesz. Jeszcze jedna kwestia to to, aby pamiętać o istnieniu tak zwanej Tabeli Frankfurckiej- ona w jasny i przejrzysty sposób definiuje sposobność zredukowania ceny pobytu i kosztów generalnie wiążących się z wyjazdem, z którego nie jesteśmy zadowoleni. Jeżeli dojdzie do jakichś nieprawidłowości, z takiego zestawienia jak najbardziej przyda się skorzystać. Jest to dokument nieformalny, który sporządza Sąd Krajowy w Niemczech, ale nie oznacza to, iż ta tabela jest skierowana tylko i wyłącznie do naszych zachodnich sąsiadów. Równie dobrze przydaje się ona jako regulacja praw i przywilejów niezadowolonego turysty w innych państwach.